شوینده های مناسب ماشین ظرفشویی


به دلیل مشغله زیاد عموم مردم و اموری چون نظافت و شستشوظروف کاری عذاب آور و دشوار شده است، و لزوم کیفیت شستشوی کلیه ظروف برای اعضای خانواده دارای اهمیت بالایی است،به همین خاطر ماشین ظرفشویی در برندهای مختلف جایگاه ویژه ای بین مردم باز کرد.میتوان بدون اقرار بازگو کرد 80 مردم از ماشین ظرفشویی درمنازل خود استفاده می کنند،سایت خانه تک قصد دارد در این مقاله به انواع و اقسام مواد شوینده ماشین ظرفشویی بپردازد تا همه افراد بتوانند با توجه به نیاز خانوار و ماشین ظرفشویی خود بهترین مواد شوینده را انتخاب کنند.

انواع مواد شوینده ماشین ظرفشویی :

تحقیق و انتخاب ماده شوینده ماشین ظرفشویی مساله بسیار مهمی است،به این دلیل که عملکرد صحیح شستشو توسط ماشین ظرفشویی به آن بستگی دارد،شوینده های ماشین ظرفشویی به 3 دسته تقسیم می شوند

1 – قرص

2 – پودر ماشین ظرفشویی

3 – ژل

و اما این 3 دسته تفاوت های زیادی با هم دارند که در ادامه به آن میپردازیم

 

شوینده اول قرص ماشین ظرفشویی:

اگر به دنبال راحترین و بی دردسرترین راه برای شستشو ظروف خود هستید،قرص ماشین ظرفشویی بهترین گزینه است،طی آماری که از مردم جمع آوری شده قرص های ماشین ظرفشویی در صدرجدول شوینده ها قرار دارد و 70 درصد فروش بازار را به خود اختصاص می دهد.

موادی که در قرص ها تعبیه شده است به گونه ای است که به خوبی تمام چربی و کثیفی ظروف را از بین می برند.طراحی قرص های ماشین ظرفشویی به گونه ای است که هیچ گونه خط و خش به سطح ظروف وارد نمی کند.در ضمن لازم به ذکر است که هنگام استفاده از قرص های ماشین ظرفشویی نیازی به استفاده از مایع جلادهنده نیست.

قابلیت های قرص های ماشین ظرفشویی عبارتند از:

پس از فرآیند شستشواز لکه های قرص های شوینده اثری به جا نمی ماند

قرص های ماشین ظرفشویی در آب سرد حل می شوند و به کاهش آب و برق کمک می کند.

سرعت فرآیند شستشو را افزاش می دهد

به دلیل رایحه های متنوع و خشبوی قرص های ماشین ظرفشویی از بوی بد و چربی ظروف جلوگیری می کند

استفاده از جلادهنده در قرص های ماشین ظرفشویی به این دلیل است که درخشندگی ظروف سرامیکی ،کریستالی،شیشه ای ونقره را باز میگرداند.

نمک مخصوص در قرص های ماشین ظرفشویی در جهت کاهش سختی آب و از رسوب گچ در لوله های آبرسان و آبفشان ماشین ظرفشویی جلوگیری می کند.

لازم به ذکراست که برخی از قرص های ماشین ظرفشویی دارای پوشش پلاستیکی جلادهنده چند منظوره و ژل مخصوص می باشد که هنگام شستشو در آب حل شده و شستشوی با کیفتی را انجام می دهد.

البته باید در نظر داشت که استفاده از قرص ماشین ظرفشویی جزء گرانترین راه های شستشو می باشد.

 

 

شوینده دوم پودر ماشین ظرفشویی:

یکی از با صرفه ترین راه های شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده از پودر های ماشین ظرفشویی می باشد انتخاب پودر ماشین ظرفشویی یک انتخاب اقتصادی خوب می باشد.البته باید در نظر گرفت که پودر ماشین ظرفشویی نسبت به قرص دارای مشکلاتی است از جمله ایجاد لکه و سفیدک برروی ظروف می شوددر ضمن لازم به ذکر است که اگر میخواهید از پودر ماشین ظرفشویی استفاده کنید بهتر است که از برنامه هایی با درجه حرارت بالا استفاده کنید.

اما باید خاطر نشان کرد که پودرهای ماشین ظرفشویی یک مشکل خیلی جدی دارند به دلیل داشتن املاح خشن و سنگینی که در این شوینده وجود دارد به مرور زمان باعث ایجاد خط و خش بر روی سطوح ظروف می شود.

باید در نظر داشت که پودر ماشین ظرفشویی به دلیل قیمت مناسب گزینه مناسبی برای شستشو می باشد اما استفاده مداوم از این شوینده در طول زمان باعث گرفتگی لوله های آبفشان ماشین ظرفشویی میشود.

شاید استفاده ازپودر ماشین ظرفشویی گزینه مناسبی نباشد اما برای شستشوی تعداد زیادی از ظروف با درجه چربی زیاد با حرارت بالای آب انتخاب خوبی است.

پودر ظرفشویی

شوینده نوع سوم ژل شستشو:

بهترین انتخاب برای شوینده ماشین ظرفشویی ژل شستشو می باشد.به این دلیل که از نظر ویژگی و نوع عملکرد با قرص ماشین ظرفشویی برابری می کند.در کنار قابلیت حلالیت بالا و میزان شستشوی مناسب و خوب ژل شستشو یکی از بهترین انتخاب ها برای شستشوی ظروف می باشد در ضمن از لحاظ قیمتی از قرص ماشین ظرفشویی مناسب تر و از پودر ماشین ظرفشویی بالاتر است و همین مورد باعث شده که ژل شستشو طرفداران زیادی دارد البته باید خاطر نشان کرد که هنگام استفاده از ژل شستشو از جلادهنده و نمک ماشین ظرفشویی استفاده شود عملکرد شستشوی بالایی را برای شما به ارمغان می آورد.

ژل شستشو

 

بعد از مطالعه این مقاله به این نتیجه می رسید که چه مواد شوینده ای برای شستشوی ظروف خود با توجه به اقتصاد خانواده مناسب است. هر چند هر کدام از این 3 نوع مواد شوینده کار شستشوی ظروف را برای شما آسان تر میکند.

 

جدول


کلمات کلیدی: شوینده ماشین ظرفشویی ، بهترین شوینده ماشین ظرفشویی ، شوینده مناسب ماشین ظرفشویی ، بهترین شوینده ماشین ظرفشویی ، قرص بهتر است یا ژل ظرفشویی
تعداد بازدید: 353
تاریخ انتشار: 1402/05/10
بازگشت به بالا