جرمگیری ماشین ظرفشویی


امروزه داشتن یک ماشین ظرفشویی لازمه ی هر خانه ای شده لازم است برای نگهداری و استفاده از بهترین بازخورد از این دستگاه لازم است هر چند وقت یک بار جرمگیری شود,توجه داشته باشید قسمت جرمگیری و سرویس دستگاه باید توسط یک فرد متخصص انجام شود ولی جرمگیری معمولی میتواند توسط خود افراد خانه نیز انجام شود در ادامه با نحوه ی انجام این کار بیشتر آشنا میشویم.

توجه داشته باشد که تمام مسیرهای تخلیه و آب پاش ماشین ظرفشویی همانند سیفون زیر سینک ظرفشویی شما جرم و رسوبات می‌گیرند پس سرویس و جرم‌گیری توسط خودتان خیلی مهم است، این کار خیلی ساده می‌باشد و کافی است شما بعد از هر ۳۰ تا ۴۰ بار استفاده یا هر ۳ ماه یکبار به این روش ماشین ظرفشویی را جرم‌گیری کنید.

 

چرا جرم گیری ماشین ظرفشویی را انجام دهیم؟

نباید فراموش کنیم که تنها خرید اصولی و حرفه ای ماشین ظرفشویی ملاک نیست، بلکه چگونگی تمیزکاری و نگهداری اصولی از آن است که از اهمیت بیشتری برخوردار است در غیر این صورت ظرف مدت زمان کوتاهی از استفاده از ماشین ظرفشویی، ناچار به خرید دستگاه دیگری می شوید.

چگونگی جرم گیری ماشین ظرفشویی با کمترین هزینه و امکانات، یکی از مهمترین شیوه های نگهداری اصولی است که لازم است این عمل را به شکل اصولی نیز یاد بگیریم. تمیزکاری صحیح و در مواردی تعمیرات آن ها نیز دغدغه ای بزرگ تر است که افراد زیادی را با این مشکل روبه رو می سازد. شما با مطالعه این مقاله مهارت کافی را برای جرم گیری ماشین ظرفشویی‌تان کسب خواهید کرد.

نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی

در این بخش می‌خواهیم نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی را برای شما به صورت مرحله به مرحله با استفاده از مواد طبیعی و قابل دسترس توضیح دهیم با ما همراه باشید.

نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی

قبل از شروع هر کاری بهتر است بدانید برای جرم گیری ماشین ظرفشویی باید ابتدا به صورت کامل ماشین ظرفشویی را از برق خارج کنید و هر گونه ظروف که درون آن قرار دارند را از ماشین ظرفشویی خارج کنید.

1. در اولین مرحله از جرم گیری ماشین ظرفشویی باید سبدها و وسایل متحرک ماشین ظرفشویی که قابل جدا شدن هستند را از ماشین ظرفشویی خارج کنید و به صورت جداگانه بشوید که برای این کار بهتر است سبد و سایر قطعات را درون سینک گذاشته تا خیس بخورند و راحت تر شسته شوند.

2. در مرحله بعدی جرم گیری ماشین ظرفشویی آب فشان‌های بالا و پایین ماشین ظرفشویی را که دارای چند سوراخ کوچک می‌باشند با استفاده از سوزن یا خلال دندان تمیز کنید.

جرم گیری ماشین ظرفشویی

نحوه تمیز کردن و جرم گیری ماشین ظرفشویی

3. کف ماشین ظرفشویی در قسمت خروجی آب یک فیلتر جهت گرفتن آشغال‌های ظروف وجود دارد که در این مرحله از جرم گیری ماشین ظرفشویی باید آن را خارج کنید و تمیز شستشو دهید.


فیلتر به دلیل اینکه در قسمت کف ماشین ظرفشویی قرار دارد بسیار چرم و کثیف است که با شستن معمولی تمیز نمی‌شود شما می‌توانید برای تمیز کردن آن یک محلول از آب، مایع ظرفشویی و جوش شیرین درست کنید و سپس با یک مسواک یا فرچه آغشته به آن محلول فیلتر را تمیز شستشو دهید تا چربی روی آن از بین برود.

4. مرحله بعدی جرم گیری ماشین ظرفشویی تمیز کردن واشر درب ماشین ظرفشویی است.
واشر درب یکی از کثیف ترین قسمت‌های ماشین ظرفشویی است چرا که از خروج آب، چربی و … به بیرون جلوگیری می‌کند.
برای این مرحله از جرم گیری ماشین ظرفشویی می‌توانید با استفاده ار یک پارچه آغشته به سرکه واشر را تمیز کنید و آن نقاطی که دست نمی‌رسد را با یک شی باریک پاک کنید.

5. در این مرحله از جرم گیری ماشین ظرفشویی باید سبدها و قطعاتی را که در مرحله اول خارج کردید تمیز شستشو دهید.
با استفاده از سرکه و مسواک سبدها را تمیز شستشو دهید تا جرم‌ها روی آن‌ها گرفته شود.

6. در آخرین مرحله از جرم گیری ماشین ظرفشویی پاک سازی کلی را انجام دهید.
پاک سازی کلی به خاطر این انجام می‌شود که امکان وجود لکه یا چربی درون ماشین ظرفشویی وجود داشته باشد و با این راه حل به صورت کلی پاک می‌شود.

نحوه جرم گیری ظرفشویی

نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی

برای پاک سازی باید یک لیوان سرکه کف ظرفشویی بریزید و ظرفشویی را راه اندازی کنید تا به صورت عادی کار کند پس از به اتمام رسیدن و خاموش شدن ماشین ظرفشویی اجازه دهید تا سرکه کاملا خارج شود و سپس ماشین ظرفشویی را راه اندازی کنید تا سرکه را شسته و خارج کند و بوی آن را از بین ببرد.

در صورتی که می‌خواهید ماشین ظرفشویی خود را جرم گیری کنید و با این توضیحات نتوانستید این کار را انجام دهید می‌توانید از زرین سرویس مرکز تخصصی نصب، تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی در انواع برندهای مختلف در استان‌های تهران، البرز، رشت، گرگان، گیلان، مشهد و … کمک بگیرید.

 

نحوه جرم‌گیری ماشین ظرفشویی

برای جرم‌گیری و رسوب‌زدایی ماشین ظرفشویی یک پیمانه کوچک جوش شیرین را داخل ماشین ظرفشویی بریزید و بعد یک دوم لیوان سرکه سفید داخل یک ظرف در سبد بالا ماشین ظرفشویی قرار دهید و تنظیمات برنامه را روی بالاترین تایم و درجه حرارت تنظیم کنید و بگذارید تا انتهای برنامه شستشو را انجام دهد این کار باعث می‌شود که ذرات غذا و چربی چسبیده و رسوب شده به دیواره‌ها، قفسه‌ها و لوله‌های تخلیه دفع شوند. با این کار شما به ماشین را تا حدودی تمیز و جرمگیری می‌کنید که هر ۳ ماه یکبار بسیار مفید است.

 

البته شما می‌توانید از جرم‌گیرهای شرکتی نیز استفاده کنید این نوع جرم‌گیرها یا به صورت مایع و یا پودر می‌باشند که می‌توانید آنها داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید و مانند روش بالا از بالاترین برنامه و دما برای رسوب‌زدایی استفاده کنید.


کلمات کلیدی: جرم گیری ماشین ظرفشویی, جرم گیری ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین, جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش, برنامه جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش
تعداد بازدید: 822
تاریخ انتشار: 1 آذر 1400
بازگشت به بالا