راهنمای خرید اتو مخزن دار و اتو بخار


راهنمای خرید اتو مخزن دار  و اتوهای بخار

 

یکی از لوازم برقی که در منازل بیشتر از آن استفاده می شود اتو های مخزن دار یا اتوهای بخار است که انواع مختلفی دارد . اتو بخارها شامل اتو بخار مخزن دار واتو بخار بدون مخزن است و معمولا از اتوی مخزن دار زمانیکه تعداد لباس ها برای اتو کردن زیاد باشد استفاده می شود.

معمول ترین اتویی که در منزل مورد استفاده می باشد اتوی بخار است . اتو کردن کاری بی پایان به نظر می رسد یک راه آسان برای اتوی کردن استفاده از اتوی مخزن دار است که مقادیر زیادی بخار با استفاده از مخزن جداگانه تولید می کند و فشار بخار بیشتری به لباس وارد می کند و لباس ها راحت تر اتو می شود.

مخزن این اتو ها زیر میز اتو قرار می گیرد در کنار بخش اتو یک مخزن تعبیه شده که این مخزن از طریق یک سیم و یک شیلنگ به دسته اتوکشی متصل است.

از مزایای اتوهای مخزن دار این است : امکان اتوکشی باحجم زیاد – امکان اتو کشی با صفحه سرد اتو و فقط توسط بخار در برخی مدل ها که این ویژگی برای اتو کردن کت و شلوار مناسب است و از برق افتادن لباس جلوگیری می کند.

صرفه جویی در زمان اتو کردن – بخار عمودی قدرتمند – مناسب برای پرده یا لباس هایی با بافت حساس که  نمی توان آنها را مستقیم  اتو کرد – گرم شدن سریع

 

قابلیت ضد رسوب در اتوها به چه معناست ؟

ضد رسوب یعنی اتو به صورت اتوماتیک رسوب های اتورا از بین می برد ونیاز به خرید پاک کننده گران قیمت برای پاک کردن رسوب ندارید این قابلیت عمر دستگاه را بالا می برد . بهترین جنس اتو کف سرامیکی می باشد که به راحتی تمیز می شود و در مقابل خش مقاوم هستند و روی لباس به راحتی سر می خورند.

 

چند نکته که در خرید اتو باید به آن توجه کرد:

 

 

 

  1. فیلیپس
  2. پاناسونیک
  3. تفال
  4. بوش
  5. بایترون

تفاوت اتوی بخار و مخزن دار

 

باتوجه به مطالب گفته شده اتو بخارهای معمولی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند اما اتوهای مخزن دار باتوجه به کارکردشان بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.

در اتوهای مخزن دار صاف بودن لباس ها بستگی به قدرت بخار دارد اما در اتوهای معمولی نقش اصلی را وزن اتو و فشار و لغزیدن کفه ی اتو بر روی پارچه ایفا می کند.

تفاوت اصلی اتو مخزن دار واتوهای معمولی در مخزن آنها است که بر خلاف اتوی معمولی اتوی مخزن دار مخزن آب جداگانه ای دارد و ظرفیت آن زیاد است در صورتیکه اتوهای معمولی مخزن کوچک تر و ظرفیت آن پایین می باشد.

یکی دیگر از تفاوت ها در وزن اتوها می باشد با توجه به مخزن بزرگ تر اتوهای مخزن دار این اتوها از وزن سنگین تری برخوردارند . از این اتوها در خانه هم استفاده می کنند زیرا برای اتوکردن پرده و یا پارچه های ضخیم تر مناسب می باشند.

اینکه اتوی مخزن دار بخریم یا معمولی بستگی به حجم و میزان استفاده از اتو و سلیقه ما بستگی دارد.


کلمات کلیدی: راهنمای خرید اتو ,راهنمای خرید اتوی مخزن دار, راهنمای خرید اتوی بخار ، چه اتویی خوبه ، بهترین اتو بازار ، تشخیص اتو اصل
تعداد بازدید: 525
تاریخ انتشار: 1401/11/11
بازگشت به بالا