آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی


تمیز کردن لباسشویی، چه از نوع درب از جلو و چه درب از بالا، برای اطمینان از عملکرد صحیح و بهداشتی دستگاه و همچنین جلوگیری از بوی بد لباس ها ضروری است. در اینجا مراحلی را برای تمیز کردن کامل لباسشویی به شما ارائه می دهیم:

آموزش تمیز کردن لباسشویی

 

مواد لازم:

مراحل:

  1. کشوی جرم گیر را جدا کنید: کشوی جرم گیر را که معمولاً در گوشه سمت چپ یا راست بالای محفظه مواد شوینده قرار دارد، جدا کنید. با استفاده از آب گرم و صابون، هرگونه کثیفی یا رسوب را از داخل و خارج آن تمیز کنید. سپس آن را کاملاً خشک کنید و دوباره در جای خود قرار دهید.
  2. داخل درام را تمیز کنید: دو پیمانه سرکه سفید را داخل محفظه مواد شوینده یا مستقیماً داخل درام بریزید. سپس لباسشویی را روی گرمترین دور بدون لباس تنظیم کنید. بگذارید چرخه کامل شود. این کار به حل شدن و از بین بردن باقی مانده مواد شوینده، جرم و کپک کمک می کند.
  3. جوش شیرین را اضافه کنید: یک پیمانه جوش شیرین را به همراه سرکه سفید در محفظه مواد شوینده یا داخل درام بریزید. دوباره لباسشویی را روی گرمترین دور بدون لباس تنظیم کنید و بگذارید چرخه کامل شود. جوش شیرین به از بین بردن بوهای نامطبوع و سفید شدن داخل درام کمک می کند.
  4. محفظه مواد شوینده را تمیز کنید: با استفاده از یک دستمال میکروفایبر یا اسفنج مرطوب، داخل محفظه مواد شوینده را تمیز کنید. به ویژه به قسمت هایی که مواد شوینده و نرم کننده به طور معمول جمع می شوند توجه کنید.
  5. بیرون دستگاه را تمیز کنید: با استفاده از یک دستمال میکروفایبر مرطوب، سطح خارجی لباسشویی را تمیز کنید. از تمیز کردن پنل کنترل با دستمال مرطوب خودداری کنید، زیرا ممکن است به آن آسیب برسد. در عوض، از یک پارچه نرم و کمی مرطوب استفاده کنید.
  6. درب و لاستیک دور درب را تمیز کنید: با استفاده از یک دستمال میکروفایبر یا اسفنج مرطوب، درب و لاستیک دور درب را تمیز کنید. برای از بین بردن کپک سیاه، می توانید از مخلوطی از سرکه سفید و آب استفاده کنید.
  7. محفظه تخلیه را بررسی کنید: محفظه تخلیه که معمولاً در گوشه پایین سمت راست لباسشویی قرار دارد را بررسی کنید. هرگونه زباله یا رسوب را که ممکن است جریان آب را مسدود کند، جدا کنید.
  8. لباسشویی را با آب خالی اجرا کنید: برای شستشوی نهایی، لباسشویی را با آب خالی و بدون مواد شوینده روی یک دور ملایم اجرا کنید. این کار به حذف هرگونه باقی مانده سرکه، جوش شیرین یا پاک کننده از داخل دستگاه کمک می کند.
  9. درب و محفظه مواد شوینده را باز بگذارید: پس از اتمام چرخه شستشو، درب و محفظه مواد شوینده را باز بگذارید تا داخل دستگاه کاملاً خشک شود. این کار به جلوگیری از رشد کپک و بوی بد کمک می کند.

نکات:

با تمیز کردن منظم لباسشویی، می توانید از عملکرد صحیح و بهداشتی آن برای سال های آینده اطمینان حاصل کنید.


کلمات کلیدی: تمیزکردن لباسشویی,ترفند تمیز کردن لباسشویی ، آموزش تمیز کردن لباسشویی
تعداد بازدید: 211
تاریخ انتشار: 2024-17-16
بازگشت به بالا